METABOLİZMA HIZLANIR MI?

  • Kilo artışının ya da kilo veremeyişinin önemli sebeplerinden biri metabolizma hızıdır.
  • Metabolizma hızının düşük olması, fazla yemek yenilmemesine ya da diyet yapılmasına rağmen kilo vermeyi engelleyebilir, hatta kilo bile aldırabilir. Metabolizma hızınızı etkileyen birçok faktör vardır. Metabolizma hızını nasıl arttırabiliriz ona bakalım;
  1. BESLENMEDE DOYMUŞ YAĞ VE TRANS YAĞ MİKTARINI AZALTIN.
  2. ÖĞÜN ATLAMAYIN, AZ AMA SIK SIK BESLENİN; uzun süren açlık durumlarında metabolizma hızı düşer. Az ve sık beslenme kan şekerini dengede tutar, metabolizma sürekli çalışır. Üç ara ve üç ana öğün şeklinde beslenmeye özen gösterin.
  3. DÜZENLİ SU İÇİN; uyuyan metabolizmayı uyandırmanın en iyi yolu düzenli su içmektir. Çay, kahve gibi içecekler suyun yerini asla tutmaz. Herkesin günlük alması gereken su miktarı kilosuna göre değişebilir. Kilogram başına 30-40 mililitre su ihtiyacımız vardır. 
  4. TUZ YERİNE BAHARATLARI TERCİH EDİN (baharatlar metabolizmayı %20’ye kadar arttırabilir).
  5. LİFLİ GIDALAR TÜKETİN; lifli beslenmek hem mideyi hem de bağırsakları çalıştırır. En zengin lif kaynakları meyve ve sebzelerdir. Kabuklu yenebilen meyvelerin kabukları soyulmamalıdır.
  6. ÖĞÜNLERİNİZDE PROTEİNE ÖNEM VERİN; yeterli protein tüketimi ve yapılacak düzenli egzersiz vücutta kas kitlesinin artmasını sağlar. 
  7. EGZERSİZ İLE METABOLİZMANIZI HIZLANDIRIN; hareketsizlik metabolizma hızını yavaşlatan etkenlerin başında gelir.
  8. KAFEİN DE METABOLİZMA HIZINIZI ARTTIRIR; günde 2 kere sade türk kahvesi, filtre kahve ya da espresso içmek metabolizma için uyarı sağlayabilir.