İNCİ DEĞERİNDE FAVORİ YİYECEKLER

  • Balık: Omega-3 zengini deniz ürünlerini haftada en az 2 kere tüketmek kalp krizi riskini azaltmaktadır.
  • Brokoli: Kalp ve dolaşım sistemi hastalıklarını önler, görme gücünü destekler ve kanser riskini azaltır.
  • Ceviz: Omega-3 bakımından çok zengindir. Omega-3 iyi kolesterolü yükseltir. Hatta cevizin depresyona iyi geldiği, Parkinson ve Alzheimer hastalığı risklerini azalttığı bilinmektedir.
  • Dolmalık Biber: Kan dolaşımını, sindirim sistemini ve metabolizmayı canlandırır. Antibakteriyel etkilidir.
  • Domates: Kalp-dolaşım hastalıkları ve kanser riskini azaltır.
  • Enginar: Karaciğer ve safra fonksiyonlarını destekler, kolesterol ve şeker metabolizmasını düzenler.
  • Elma: Hücrelerin zarar görmesine karşı direnci arttıran güçlü bir antioksidan bulundurur.
  • Fasulye: Kalp hastalıklarını engeller ve kolon kanserine iyi gelir. Baklagiller magnezyum, potasyum ve lif zenginidir, bundan dolayı da kalp dostudur.
  • Kırmızı Biber: Kalp-dolaşım ve kanser riskini azaltır, görme fonksiyonunu destekler, bağışıklık sistemini güçlendirir.
  • Nar: Çok iyi bir antioksidandır. Kalp-dolaşım ve kanser riskini azaltır.
  • Sarımsak: Tromboz riskini azaltır, antimikrobiyal ve kan şekerini düzenler.
  • Siyah Üzüm: Çok miktarda antioksidan içerir. Pıhtılaşmayı önleyici ve kolesterol düşürücüdür.
  • Soğan ve Pırasa: Pıhtılaşmayı azaltır, kalp-damar hastalıklarını önler, solunum yolu şikayetlerini yatıştırır.
  • Yeşil Yapraklı Sebzeler: Sindirimi canlandırır, sinirsel uyku bozukluklarını yatıştırır, kalp-dolaşım hastalıkları ve kanser riskini azaltır.
  • Yoğurt: Savunma sistemini ve bağırsak florasını destekler.
  • Zeytin, Zeytinyağı ve Tohum Yağları: Kalp-dolaşım hastalıkları ve kanser riskini azaltır, sindirimi kolaylaştırır.