1-4 YAŞ ÇOCUK BESLENMESİ

Bu yaş grubundaki çocuklar, gereksinimlerini karşılayabilmek için 5 ana besin grubundan her gün tüketmelidir;

  • Süt ve süt ürünleri
  • Beyaz ve kırmızı etler, balık, yumurta ve kurubaklagiller
  • Ekmek ve tahıllar
  • Sebze ve meyveler
  • Yağlar ve şekerler 
  1. Sebze ve meyveler içerdikleri vitaminler, fitokimyasallar, lif ve su ile çocukların büyüme ve gelişmesinin yanı sıra sindirim sistemi sağlığı açısından oldukça önemlidir. 
  2. Beyaz ve kırmızı etler ile balık ve özellikle yumurta vücudun en iyi kullandığı protein kaynaklarıdır. Kurubaklagillerin de protein içeriği yüksektir ama sindirimi daha zordur. 
  3. Bu yaş grubu çocuklarda büyüme ve gelişme hızlı olduğu için enerji ihtiyaçları da yüksektir. Ekmek ve diğer tahıllar B grubu vitaminler ile karbonhidrattan zengindir ve günlük enerji ihtiyacına önemli katkı sağlar. Tam tahıllar ise içerdikleri lif ile sindirim sistemi sağlığını destekler.
  4. Yağlar sağladığı enerji ve E vitamini ile yağda çözünen vitamin(A,D,E,K) ve minerallerin emilimi için gereklidir.
  5. Şekerler bu yaş grubunda yüksek enerji ihtiyacını karşılayabilmek için kullanılabilecek basit karbonhidratlardir. Muhallebi, sütlü tatlı, keklerde kullanılabilir. Ancak çocuğun günlük enerjisinin en fazla %10’u şeker olmalı ve aşmamalıdır.
  6. 1-4 yaş çocukların günde en az 60 dakika, oyun, spor gibi fiziksel aktivite yapmaya teşvik edilmesi önemlidir.