MİNERALLERİN ÖNEMİ

Mineraller, vücutta çok az bulunan inorganik bileşiklerdir. Vücut fonksiyonları için genellikle vitaminlerle birlikte gereklidir.

  • MAGNEZYUM; enerji oluşumu, kas-diş yapısı ve asit baz dengesi üzerinde etkilidir. Yeşil sebze, kurubaklagil ve tahıllarda bol miktarda bulunur.
  • KALSİYUM; kemik ve dişlerin yapılanması, kanın pıhtılaşması ve sinir iletimi gibi önemli görevleri vardır. Süt, yeşil sebze ve meyvelerde bulunur.
  • FOSFOR; kemik ve diş yapılanması, asit baz dengesinde etkilidir. Karbonhidrat ve yağ metabolizmasında da görev yapar. Süt, sakatat, et ve kurubaklagillerde bolca bulunur.
  • POTASYUM; asit baz dengesi, sinir uyarımı, iskelet ve kalp kaslarının kasılmasında da görevlidir. Et, süt, sebze ve meyvelerde bulunur.
  • SODYUM; sinir uyarıları, kas kasılması, asit baz dengesi gibi fonksiyonları olan tuz, süt ve süt ürünlerinde bulunur.
  • BAKIR; demir emilimini artırır. Sakatat, kurufasulye ve mantarda bolca bulunur.
  • İYOT; tiroid hormonu oluşumunu sağlar. Deniz ürünleri ve iyotlu tuzda bolca bulunur.
  • DEMİR; demir vücutta hemoglobin yapımı, oksijen taşınması ve enerji metabolizmasında görev alır. Demir yetersizliği sonucu kansızlık ve oksijen taşınmasında yetersizlik oluşur.